Iată cum îşi imaginau designerii Mercedes-Benz, automobilele anilor 2000!

De Redactor AE   |  30 Martie, 2017

Distribuie :

Majoritatea constructorilor auto, prezenţi la Salonul Auto de la Frankfurt din anul 1981, s-au axat pe siguranţă, dezvăluind maşini cu un design mult mai domol, mai puţin ascuţit şi periculos şi implicit mai aerodinamice. Şi doar Mercedes, s-a evidenţiat cu un prototip care încerca să răsundă la o întrebare mai delicată.

Cum vor arăta maşinile anului 2000? Şi răspunsul se prezenta în forma acestui concept botezat foarte sugestiv Auto 2000. Pe lângă chestiunea legată de design, Mercedes-Benz era preocupat să ghicească şi ce tehnologii vor folosi constructorii auto din era imediat următoare. Iar dDin acest punct de vedere, toate ideile inginerilor şi designerilor au fost transpuse pe acest prototip cu succes.

Vehiculul a ieşit, să zicem, extrem de neobişnuit. Garda la sol micşorată, ampatament mărit, un design "lins", cu elemente auxiliare ascunse şi integrate în caroserie şi un spoiler ce ia forma din hayon, astăzi de nelipsit pe unele maşini hybrid. Observaţi că din primile încercări Mercedes a ţintit unde trebuia. La interior, nemţii au pus accent pe display-uri digitale, astăzi deja o obişnuinţă, dar pe atunci un know-how adevărat.

Şi gama de motorizări vorbea de un salt uriaş în viitor. Pentru început, Mercedes-Benz elabora-se doar o singură versiune, echipată cu un V8 de 3.8 litri, ulterior însă, guvernul, aflând despre proiectul ambiţios, a intervenit cu o sumă de bani impresionantă şi astfel au apărut încă două unităţi, dintre care una pe diesel.

V8-ul, era dotat cu un sistem inovator, care tăia alimentarea cu carburanţi pentru 4 cilindri, atunci când acest lucru era posibil sau, mai bine zis, nu era necesară toată puterea motorului, în condiţii de oraş sau la viteze constante, mici, pe autostradă. Datorită coeficientului aerodinamic de numai 0.28 Cx, dar şi motorului "inteligent", consumul obţinut în condiţii reale, era de numai 9.3 litri la sută!

 

Recomandate:

Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai - Photo
Noutăți
Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai

 Toyota anunță o investiție de 2 miliarde de dolari pentru construirea unei fabrici de vehicule electrice în Shanghai, un pas strategic menit să consolideze poziția companiei pe cea mai

Inna
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP

 Mercedes-AMG a prezentat recent o imagine teaser care anunță un nou model electric de înaltă performanță, ce va concura direct cu Porsche Taycan. Noul vehicul va fi dezvăluit oficial &

Inna
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing - Photo
Noutăți
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing

BMW lansează oficial noul M2 Racing, o versiune dedicată circuitului, care își va face debutul în sezonul competițional din 2026. Inspirat din modelul de serie M2, noul BMW M2

Inna
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat - Photo
Noutăți
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat

 Viitoarea generație Alfa Romeo Stelvio a fost surprinsă în primele imagini neoficiale, publicate recent. Aceste fotografii provin de la un birou de brevete și dezvăluie un design exter

Inna
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa - Photo
Noutăți
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa

Volkswagen își reconfigurează strategia de tranziție către electromobilitate. Deși anterior anunțase că următoarea generație T-Roc, programată pentru lansare în 2026, va fi ultimul model n

Inna