(FOTO) Top cele mai ciudate interioare de maşini din toate timpurile! Display-uri, senzori care citesc gesturile, proiecţii pe parbriz şi alte ecrane

De Pavel   |  12 Iunie, 2019

Distribuie :

Display-uri, senzori care citesc gesturile, proiecţii pe parbriz şi alte ecrane! Pe măsură ce piaţa evoluează, iar constructorii introduc tot mai multe tehnologii pe maşinile lor, interioarele modelelor trec şi ele printr-o schimbare majoră.

Diferiţi constructori au venit în decursul anilor cu diferite abordări ale habitaclului. Dar trebuie să recunoaștem că cele mai futuristice, impresionante și totodată ciudate habitacluri au fost proiectate în anii 80-90, atunci când inginerii erau în goana de a crwa cele mai multe tehnologii și invenții, iar marketologii rămâneau în umbră.

Noi am selectat 10 automobile dintre cele mai inovatoare din punct de vedere al designului. Voi hotărâţi care e cel mai reuşit, sau cel mai ciudat.

1. Maserati Boomerang (1971)

Maserati Boomerang a fost o maşină concept proiectată de Giorgetto Giugiaro. Acesta a fost dezvăluit pentru prima dată la Salonul Auto de la Torino în anul 1971. Pe partea de interior, designeri precum Giugiaro, Bertone sau Pininfarina promovau comenzile digitale și niște volane futuriste. În cazul lui Boomerang, volanul se remarca prin faptul ca îi permitea șoferului să aibă vizibilitate totala asupra ceasurilor de bord, pentru că se învârtea doar cercul. Evident, fara airbaguri, fără reglaje ale volanului și fără claxon.

2. Lancia Sibilo (1978)

Lancia Sibilo este o masina concept din 1978 proiectată şi construită de Bertone. Caracteristicile principale ale maşinii erau liniile foarte ascuţite, aerodinamice şi ferestrele din policarbonat.

3. Nissan ComCom (1985)

Nissan a creat conceptul ComCom în 1985 pentru servicii de livrare. Interiorul său era gândit ca un birou mobil. Şoferul avea acces la un telefon montat pe bord, un PC cu dischetă, un GPS primitiv afişat pe un ecran şi o imprimantă.

4. Volkswagen Orbit concept (1986)

Chiar dacă era un automobil concept orice şofer s-ar fi simţit intimidat în spatele volanului lui Volkswagen Orbit din 1986. Tabloul de bord era dominat de mai multe manometre, comutatoare şi ecrane, toate digitale.

5. Chevrolet Blazer XT-1 (1987)

Chevrolet-ul Chevy Blazer XT-1 din 1987 era o maşină concept care combina elementele electronice de înaltă tehnologie, stilul futurist şi sistemul de direcţie integrală, creând o maşină care pare desprinsă dintr-un film science fiction.

6. BMW Z13 concept (1993)

Cu modelul Z13, BMW a oferit publicului şi mass-mediei o previzualizare a modului cum va arăta maşina din secolul XXI. Prezentat în timpul show-ului auto de la Geneva din 1993, conceptul a fost gândit de designerul Robert Powell.

7. Mercedes-Benz F200 Imagination (1996)

În anii '90 se zvonea că tehnologia avioanelor va influenţa industria automobilelor din anii 2000. Mercedes-Benz s-a pregătit pentru trecere prin dezvoltarea tehnologiei care permitea şoferilor să conducă cu ajutorul joystick-urilor. Viziunea nemţilor a luat forma unei maşini concept denumite Mercedes-Benz F200 Imagination.

8. Opel Junior (1983)

Conceptul Opel Junior din 1983 a fost conceput având la bază curentul minimalist. Tabloul de bord a fost redus la un raft pe care au fost ataşate nişte cutiuţe care conţineau manometre şi comutatoare. Interiorul lui Junior a fost dezvoltat de un designer numit Chris Bangle.

9. Oldsmobile Incas (1986)

Oldsmobile nu era cel mai avansat brand auto din punct de vedere tehnologic, însă conceptul Incas din 1986 l-a plasat pe prima linie a inovării. Creat de ItalDesign, interiorul era dominat de un centru de comandă inspirat de avioanele de luptă.

10. Pontiac Pursuit (1987)

Conceptul Pontiac Pursuit din 1987 a fost un coupe cu două uşi, patru locuri şi acoperiş detaşabil. Modelul era alimentat cu un motor cu 4 cilindri, de 2 litri turbo care producea 200 CP.

Recomandate:

Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației - Photo
Noutăți
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației

În timp ce majoritatea modelelor auto pierd din popularitate pe final de ciclu de producție, Audi RS6 Avant sfidează orice regulă a pieței. Divizia Audi Sport, responsabilă exclusiv de mode

Inna
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute - Photo
Noutăți
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute

Ford își ajustează planurile privind viitoarele modele electrice din segmentul pick-up și utilitare, după ce cererea pe piață s-a dovedit sub așteptări. Producătorul american își va concen

Inna
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60 - Photo
Evenimente
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60

După o absență de peste un deceniu, Volvo confirmă participarea la cel mai important salon auto din Germania - IAA Munchen 2025. Constructorul suedez nu doar că va expune cele mai recente modele

Inna
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată - Photo
Noutăți
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată

Cu mai puțin de o lună înainte de deschiderea Salonului Auto de la Munchen 2025, Federația Constructorilor Germani de Automobile (VDA), organizatorul evenimentului, a confirmat absența

Inna
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană - Photo
Noutăți
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană

Planul Uniunii Europene de a opri vânzarea mașinilor noi echipate cu motoare pe benzină și motorină începând cu 2035 continuă să stârnească dezbateri aprinse în rân

Inna