Ford Evos

De AutoExpert   |  1 Septembrie, 2011

Distribuie :

Ford Evos Concept - preview Frankfurt 2011

Ford ne va surprinde la Salonul Auto Frankfurt 2011 cu un concept care promite să dea naştere unui model de serie care va face furori: Ford Evos Concept este un coupe foarte reuşit.

 

Ford Evos are o siluetă de coupe în două volume, cu un spate care plonjează puternic, un bot foarte agresiv, dar care denotă şi multă sobrietate graţie farurilor foarte înguste, precum şi proporţii echilibrate, care îl recomendă drept un coupe fastback performant, având dimensiuni generoase (4,5 metri lungime, 1,97 metri lăţime şi 1,36 metri înălţime, iar ampatamentul are 2,74 metri).

Totuşi, nu vă lăsaţi înşelaţi de aparenţe: Ford Evos este, de fapt, un coupe cu 4 portiere, nu doar cu două, maşina neavând montant central. Toate uşile au deschidere în sus, de tip Lambo, cu prindere în două puncte, iar perechea de uşi din spate integreaz, practic, panourile laterale ale caroseriei până la stopuri, o idee ingenioasă, dar şi pretenţioasă, pe care, cu siguranţă, nu o vom regăsi şi pe modelul de serie.

Interiorul este şi el demn de o maşină futuristă, inginerii concentrându-se pe realizarea unui sistem de comunicare a celor din maşină cu exteriorul cât mai avansat. În plus, sistemul de control al sistemelor maşinii le adaptează în funcţie de cel de la volan - conform proiectanţilor, "maşina ajunge să cunoască şoferul şi preferinţele de moment ale acestuia".

Inovaţia la care se referă specialiştii Ford este denumită "cloud connectivity": Ford Evos combină datele personale ale şoferului (preferinţe, stilul propriu de condus, prioritatea acordată comunicării cu exteriorul, etc) şi informaţiile din mediul înconjurător (condiţiile de trafic, agenda de lucru a şoferului sau condiţiile meteo), rezultatul fiind o adevărată experienţă de viaţă în maşină.

Rezumând, Ford Evos devine... un asistent personal, încercând să uşureze cât mai mult viaţa celui de la volan . Dar nu numai a acestuia, ci şi a celorlalţi trei pasageri: de exemplu, cei din spate beneficiază de displayuri integrate în scaunele faţă, iar pe tunelul central nu mai regăsim comenzile şi spaţiile de depozitare obişnuite, ci un alt display-centru de comandă.

Ford Evos nu e doar un gadget-car, după cum am fi tentaţi să îl catalogăm. Conceptul pune un puternic accent şi pe tehnologia care asigură performanţe şi ecologie. Suspensia, direcţia şi frânele sunt controlate electronic de un sistem care "preconizează" condiţiile de drum , în funcţie de datele primite de la sistemul de comunicare cu exteriorul (GPS, starea vremii, condiţiile de trafic în timp real, etc).

În plus, Evos beneficiază şi de sisteme de monitorizare a stării celui de la volan, pentru a face maşina cât mai uşor de controlat de către acesta. Evident, mediul interior este şi el monitorizat de multiple sisteme: de exemplu, un sistem avansat de filtrare a aerului, pentru eliminarea tuturor factorilor alergici.

În ce priveşte sistemul de propulsie, acesta este preluat de la Ford C-Max Energi, care va debuta ca model de serie în 2012. Tehnologia PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) presupune combinarea unui motor termic şi a unuia electric, sistemul de control încercând să prioritizeze, de câte ori este posibil, funcţionarea în regim strict electric a maşinii.

În cazul lui Ford Evos, graţie ideii "cloud connectivity", comportamentul maşinii poate fi adaptat în funcţie de factorii externi pentru optimizarea consumului, aşa încât inginerii promit o autonomie maximă de circa 800 km, mai mult decât maşinile plug-in hibrid actuale.

 

 

Recomandate:

Toyota va construi o nouă fabrică în Japonia. Producția este planificată pentru începutul anilor 2030 - Photo
Noutăți
Toyota va construi o nouă fabrică în Japonia. Producția este planificată pentru începutul anilor 2030

Toyota Motor Corporation a anunțat despre intenția de a deschide o nouă fabrică în Japonia, parte din strategia sa de extindere a capacității de producție și de adaptare la tehnologiile viitorul

Inna
Incident neobișnuit la Căușeni. Un șofer băut a lovit autospeciala poliției în timpul testării cu Drager - Photo
Sociale
Incident neobișnuit la Căușeni. Un șofer băut a lovit autospeciala poliției în timpul testării cu Drager

Un bărbat în vârstă de 27 de ani din Căușeni s-a ales cu mari bătăi de cap în urma unui incident rutier petrecut în toiul nopții. Acesta a fost prins conducând în s

Inna
Nissan pregătește modele electrice de performanță Nismo cu sprijinul echipei de Formula E - Photo
Noutăți
Nissan pregătește modele electrice de performanță Nismo cu sprijinul echipei de Formula E

Nissan intenționează să dezvolte o nouă gamă de vehicule electrice de înaltă performanță sub emblema Nismo, cu ajutorul experienței acumulate în competițiile de Formula E. Potrivit unor in

Inna
Un ucrainean, suspectat de escrocherie. Promitea importuri de automobile din SUA, însă mașinile nu mai ajungeau la clienți - Photo
Sociale
Un ucrainean, suspectat de escrocherie. Promitea importuri de automobile din SUA, însă mașinile nu mai ajungeau la clienți

Un cetățean ucrainean, în vârstă de 37 de ani, a fost reținut în Republica Moldova, fiind suspectat că ar fi implicat într-o escrocherie de proporții, prin care ar fi cauzat un

Inna
Un radar mobil a înregistrat „cea mai mare viteză” pe o porțiune de autostradă. Un șofer circula cu peste 300 km/h - Photo
Sociale
Un radar mobil a înregistrat „cea mai mare viteză” pe o porțiune de autostradă. Un șofer circula cu peste 300 km/h

Un caz de viteză excesivă a fost înregistrat recent pe autostrada A2 din Germania, în apropiere de orașul Burg, aflat la vest de Berlin. Un șofer a fost prins, conducând cu 321

Inna
Mii de locuitori din regiunea transnistreană dețin permise moldovenești și vehicule înmatriculate conform legii - Photo
Sociale
Mii de locuitori din regiunea transnistreană dețin permise moldovenești și vehicule înmatriculate conform legii

Conform celor mai recente date din Registrul de stat al conducătorilor auto și Registrul vehiculelor, un număr considerabil de cetățeni cu domiciliul în regiunea transnistreană dețin documente d

Inna