Ferrari F12berlinetta - cel mai rapid Ferrari de serie din istorie

De AutoExpert   |  4 Martie, 2012

Distribuie :

Ferrari F12berlinetta - cel mai rapid Ferrari de serie din istorie

La revedere Ferrari 599 GTB Fiorano - după 6 ani de la lansarea din 2006, coupe-ul V12 italian primeşte un urmaş foarte reuşit: noul Ferrari F12berlinetta, care este inaugurat în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2012.

Deşi numele vehiculat înaintea lansării era F620 GT, iată că italienii ne surprind prin schimbarea tradiţiei în materie de indicative : "F" provine, după cum era normal, de la Ferrari, "12" de la configuraţia V12 a motorului, iar "berlinetta" semnifică soluţia de coupe cu două locuri, cu motor în faţă.

Şi ce motor! În timp ce mulţi alţii apelează la downsizing, forţaţi de trendul ecologic, cei de la Ferrari par nepăsători: V12-le are 6.262 cmc şi cele două rânduri de cilindri înclinate la un unghi de 65 de grade unul faţă de celălalt. Fără ajutorul nici unui fel de turbocompresor sau compresor mecanic, acest V12 scoate nu mai puţin de 740 CP/8.500 rpm, aşa încât motorul se poate lăuda cu un raport de 118 CP/litru.

Şi cuplul motor este foarte bun, valoarea maximă de 690 Nm fiind obţinută la 6.000 rpm, dar mai important este faptul că 80% din cuplul motor este obţinută încă de la 2.500 rpm, ceea ce face noul Ferrari F12berlinetta mult mai uşor de utilizat zilnic, dar îi conferă şi resurse excelente pentru demarajele în forţă.

De la 0 la 100 km/h, Ferrari F12berlinetta are nevoie de numai 3,1 secunde, până la 200 km/h ajunge în doar 8,5 secunde, iar viteza maximă este de 340 km/h. Cu alte cuvinte, vorbim de cel mai puternic şi performant Ferrari care iese pe porţile uzinei din Maranello. Acest lucru este posibil într-o bună măsură obţinerii unei mase reduse, de numai 1.525 kg (cu 70 kg mai puţin decât F599 GTB), aşa încât maşina oferă un raport de 2,1 kg/CP.

Pe de o parte, designerii şi inginerii au reuşit să obţină un coupe foarte compact (lungime de 4,62 metri, lăţime de 1,94 metri, înălţime de 1,27 metri), ampatamentul a fost scurtat, motorul, bordul şi scaunele au fost plasate mai jos, iar cutia de viteze transaxle şi suspensia spate au un gabarit mai mic, ceea ce a permis diminuarea dimensiunilor spatelui.

Pe de altă parte, a fost utilizat intensiv aluminiul, iar în dezvoltarea structurii spaceframe au fost folosite nu mai puţin de 12 tipuri de aliaje, unele în premieră pentru industria auto. Aşadar, noul Ferrari F12berlinetta promite o rigiditate cu 20% mai bună decât a prededesorului, în timp ce repartiţia maselor pe punţi este foarte bună: 54% pe spate, 46% pe faţă.

Aerodinamica joacă un rol la fel de important pentru Ferrari ca şi până acum, aşa încât inginerii afirmă că au obţinut o creştere de 76% a forţei de apăsare pe caroserie (se cifrează la 123 kg la 200 km/h), în timp ce coeficientul aerodinamic a fost redus până la 0,299. Dintre soluţiile aplicate se remarcă "Aero Bridge" (capota motorului canalizează curenţii de aer dinspre partea frontală spre cea laterală, crescând forţa de apăsare) sau "Active Brake Cooling" (supape plasate în fantele de aerisire, care se deschid doar la momentul optim, reducând astfel rezistenţa aerodinamică).

Aerodinamica afectează pozitiv nu doar manevrabilitatea maşinii, ci şi consumul - chit că, în teorie, cine îşi cumpără Ferrari este prea puţin interesat de acest aspect. Trebuie remarcat, totuşi, că noul V12 aduce o reducere de 30% a emisiilor de CO 2, care acum se cifrează la 350 g/km, în timp ce consumul mediu este mai mult decât rezonabil pentru un V12 cu o asemenea putere: 15 litri/100 km.

Mai trebuie amintite alte delicatese tehnice din meniul lui Ferrari F12berlinetta: frânele ceramice din carbon CCM3, suspensia magnetoreologică upgradată, SCM-E, sau sistemele de control electronic E-Diff, F1-Trac sau ESP Premium. Asta în timp ce interiorul este super-luxos: tapiţerie din piele Frau, inserţii din aluminiu şi fibră de carbon sau sistemul multimedia şi de control al funcţiilor maşinii Human Machine Interface.

Mai rămâne să aflăm şi cât va costa acest Ferrari F12berlinetta - deşi suntem siguri că oricare ar fi suma, nu va fi un impediment pentru ca milionarii şi fanii să stea la coadă...

Recomandate:

Restricții de circulație în sectorul Buiucani din Chișinău. Măsura va fi aplicată până pe 26 mai - Photo
Sociale
Restricții de circulație în sectorul Buiucani din Chișinău. Măsura va fi aplicată până pe 26 mai

Conducătorii auto din Chișinău sunt informați că, în conformitate cu o dispoziție emisă de Primăria Capitalei, pe strada Constantin Stere, în segmentul cuprins între străzile Eugen C

Inna
Un brand auto, care a lipsit 14 ani, renaște în Spania. Primul model va fi un pick-up PHEV - Photo
Noutăți
Un brand auto, care a lipsit 14 ani, renaște în Spania. Primul model va fi un pick-up PHEV

Marca spaniolă Santana va fi readusă la viață după ce a fost declarată în faliment, în 2011. Primele imagini ale noii generații au fost deja prezentate, iar modelul ales pentru relansare e

Inna
Jaguar Land Rover reia exporturile în SUA, în pofida taxelor vamale impuse de Trump - Photo
Noutăți
Jaguar Land Rover reia exporturile în SUA, în pofida taxelor vamale impuse de Trump

Jaguar Land Rover a decis să reia exporturile de automobile către Statele Unite ale Americii, în pofida noilor taxe vamale de 25%, impuse recent de Donald Trump. Amintim că taxa afectează toate&

Inna
Skoda Elroq Respectline: cehii prezintă un concept electric dedicat diversității - Photo
Noutăți
Skoda Elroq Respectline: cehii prezintă un concept electric dedicat diversității

Skoda Auto a lansat un vehicul concept special: Elroq Respectline. Evenimentul are loc în contextul Lunii Europene a Diversității, Această versiune unică a viitorului SUV electric Skoda Elroq es

Inna
Audi Quattro revine în forță: coupe retro cu 530 CP și caroserie din carbon, ediție limitată - Photo
Noutăți
Audi Quattro revine în forță: coupe retro cu 530 CP și caroserie din carbon, ediție limitată

Modelul legendar Audi Quattro a fost readus la viață într-o ediție modernizată, dar fidelă stilului anilor '80. Coupe-ul sport păstrează designul clasic, însă vine echipat cu tehnologi

Inna
China interzice expresiile „condus autonom” și „condus inteligent” în reclamele auto - Photo
Noutăți
China interzice expresiile „condus autonom” și „condus inteligent” în reclamele auto

Autoritățile chineze au anunțat noi măsuri stricte privind modul în care sunt promovate automobilele echipate cu tehnologii avansate de asistență la condus (ADAS). În urma unei înt

Inna