Cum poate plecarea lui Tavares să „repare” relațiile dintre Stellantis și Italia

De Inna   |  16 Decembrie, 2024

Distribuie :

Plecarea neașteptată a lui Carlos Tavares din poziția de CEO al Stellantis deschide noi oportunități pentru o reconsiliere între grupul auto și autoritățile italiene. Relațiile dintre cele două părți au fost tensionate pe tot parcursul anului 2023, iar Italia speră să obțină un angajament mai puternic din partea Stellantis pentru menținerea unei prezențe economice semnificative în țară.

Italia reprezintă o piață strategică pentru Stellantis, fiind singurul producător auto major din țară. Deși Tavares promisese să crească producția locală la 1 milion de unități, în 2022 au fost produse doar 750.000 de vehicule, ceea ce a alimentat nemulțumirile guvernului.

În încercarea de a stimula economia locală, autoritățile italiene au început să curteze producători auto chinezi, dorind să-i atragă pentru a deschide facilități de producție în Italia. De asemenea, au existat presiuni asupra Stellantis, cu amenințări din partea guvernului, că ar putea confisca mărci inactive precum Autobianchi și Innocenti, în baza legilor care permit preluarea mărcilor istorice neutilizate de mai bine de 5 ani.

O altă sursă de tensiune a fost fabrica de baterii promisă de Stellantis. În august, Italia a emis un ultimatum, solicitând un angajament ferm pentru dezvoltarea acestei facilități, avertizând că altfel Stellantis riscă să piardă 370 de milioane de euro din fondurile UE.

După anunțul plecării lui Tavares, John Elkann, președintele Stellantis, a contactat-o pe premierul italian Giorgia Meloni, sugerând deschiderea unor discuții constructive. Ministrul Industriei, Adolfo Urso, a reiterat că Stellantis trebuie să demonstreze un angajament solid față de Italia, investind resurse financiare semnificative pentru a sprijini industria auto locală și pentru a proteja interesele naționale.

 

Recomandate:

Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai - Photo
Noutăți
Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai

 Toyota anunță o investiție de 2 miliarde de dolari pentru construirea unei fabrici de vehicule electrice în Shanghai, un pas strategic menit să consolideze poziția companiei pe cea mai

Inna
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP

 Mercedes-AMG a prezentat recent o imagine teaser care anunță un nou model electric de înaltă performanță, ce va concura direct cu Porsche Taycan. Noul vehicul va fi dezvăluit oficial &

Inna
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing - Photo
Noutăți
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing

BMW lansează oficial noul M2 Racing, o versiune dedicată circuitului, care își va face debutul în sezonul competițional din 2026. Inspirat din modelul de serie M2, noul BMW M2

Inna
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat - Photo
Noutăți
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat

 Viitoarea generație Alfa Romeo Stelvio a fost surprinsă în primele imagini neoficiale, publicate recent. Aceste fotografii provin de la un birou de brevete și dezvăluie un design exter

Inna
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa - Photo
Noutăți
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa

Volkswagen își reconfigurează strategia de tranziție către electromobilitate. Deși anterior anunțase că următoarea generație T-Roc, programată pentru lansare în 2026, va fi ultimul model n

Inna