Constructorii auto insistă asupra unui minim de stații de alimentare pentru EV-uri în fiecare țară din UE

De Pavel   |  28 Iunie, 2021

Distribuie :

Chiar dacă industria auto se mișcă cu pași mari spre electrificare, iar fiecare brand auto are deja cel pușin un model pur electric în gamă, totuși infrastructura destinată mașinilor electrice lasă mult de dorit, chiar și în cele mai dezvoltate țări din Uniunea Europeană.

În acest sens, președintele BMW, Oliver Zipse, în mumele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, îi cere Uniunii Europene să asigure un număr minim necesar de stații de alimentare pentru modelele electrice. 

Umrează ca UE să prezinte în data de 14 iulie noile propuneri privind reducerea emisiilor de CO2 în industria auto, moment așteptat să dea naștere la dezbateri aprinse între autorități, producători și țările membre ale Uniunii. Noul pachet legislativ vizează scăderea emisiilor nocive cu 60% până în 2030 și o reducere de 100% până în 2035!

Totuși reacțiile critice la propunerile autorităților continuă să apară, iar cel mai recent vine de la ACEA, asociația împuternicită să reprezinte interesele constructorilor auto europeni.

Președintele ACEA și șeful Grupului BMW, a declarat că producătorii din Europa sunt deschiși la impunerea unor restricții care ar reducere emisiile de CO2 chiar mai stricte pentru 2030, însă cu condiția ca autoritățile europene să stabilească un cadru potrivit. 

“Îndemnăm Comisia Europeană să elaboreze un cadru revizuit, care să aibă ca rezultat impunerea unor obiective obligatorii în privoința infrastructurii de încărcare din toate statele membre.

Fără aceste ținte, transformarea mobilității va pierde impuls. O rețea extinsă de încărcare poate permite producătorilor să mențină dimensiuni moderate ale pachetelor de baterii reducând astfel costurile vehiculelor,” a declarat Oliver Zipse.

Oficialul insistă că acest lucru este crucial pentru ca mobilitatea electrică să fie accesibilă întrucât va permite electrificarea mașinilor de volum la prețuri cuprinse între 15.000 și 30.000 de euro.

“Gospodăria tipică din UE nu are bugetul necesar pentru a achiziționa mașini cu baterii mari și scumpe. Fără opțiuni de încărcare, mobilitatea acestor clienți va fi efectiv limitată,” a conchis șeful ACEA.

Recomandate:

Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna