Constructorii auto insistă asupra unui minim de stații de alimentare pentru EV-uri în fiecare țară din UE

De Pavel   |  28 Iunie, 2021

Distribuie :

Chiar dacă industria auto se mișcă cu pași mari spre electrificare, iar fiecare brand auto are deja cel pușin un model pur electric în gamă, totuși infrastructura destinată mașinilor electrice lasă mult de dorit, chiar și în cele mai dezvoltate țări din Uniunea Europeană.

În acest sens, președintele BMW, Oliver Zipse, în mumele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, îi cere Uniunii Europene să asigure un număr minim necesar de stații de alimentare pentru modelele electrice. 

Umrează ca UE să prezinte în data de 14 iulie noile propuneri privind reducerea emisiilor de CO2 în industria auto, moment așteptat să dea naștere la dezbateri aprinse între autorități, producători și țările membre ale Uniunii. Noul pachet legislativ vizează scăderea emisiilor nocive cu 60% până în 2030 și o reducere de 100% până în 2035!

Totuși reacțiile critice la propunerile autorităților continuă să apară, iar cel mai recent vine de la ACEA, asociația împuternicită să reprezinte interesele constructorilor auto europeni.

Președintele ACEA și șeful Grupului BMW, a declarat că producătorii din Europa sunt deschiși la impunerea unor restricții care ar reducere emisiile de CO2 chiar mai stricte pentru 2030, însă cu condiția ca autoritățile europene să stabilească un cadru potrivit. 

“Îndemnăm Comisia Europeană să elaboreze un cadru revizuit, care să aibă ca rezultat impunerea unor obiective obligatorii în privoința infrastructurii de încărcare din toate statele membre.

Fără aceste ținte, transformarea mobilității va pierde impuls. O rețea extinsă de încărcare poate permite producătorilor să mențină dimensiuni moderate ale pachetelor de baterii reducând astfel costurile vehiculelor,” a declarat Oliver Zipse.

Oficialul insistă că acest lucru este crucial pentru ca mobilitatea electrică să fie accesibilă întrucât va permite electrificarea mașinilor de volum la prețuri cuprinse între 15.000 și 30.000 de euro.

“Gospodăria tipică din UE nu are bugetul necesar pentru a achiziționa mașini cu baterii mari și scumpe. Fără opțiuni de încărcare, mobilitatea acestor clienți va fi efectiv limitată,” a conchis șeful ACEA.

Recomandate:

Citroen are un nou CEO: Xavier Chardon preia conducerea mărcii din 2 iunie - Photo
Noutăți
Citroen are un nou CEO: Xavier Chardon preia conducerea mărcii din 2 iunie

Începând din vara anului curent, marca franceză Citroen va fi condusă de un nou director executiv. Xavier Chardon a fost desemnat să preia rolul de CEO, urmând să-l înlocuiască

Inna
Noul Toyota RAV4: primele imagini oficiale și data lansării noii generații - Photo
Noutăți
Noul Toyota RAV4: primele imagini oficiale și data lansării noii generații

Toyota a stârnit interesul fanilor prin publicarea a două fotografii noi care dezvăluie detalii importante despre următoarea generație a SUV-ului RAV4. Confirmarea oficială: prezentarea modelulu

Inna
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: primul break electric al mărcii este aproape de lansare - Photo
Noutăți
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: primul break electric al mărcii este aproape de lansare

Gama celei de-a treia generații Mercedes-Benz CLA se va extinde în curând cu versiunea Shooting Brake, un break de familie rafinat care va fi oferit exclusiv în variante electrificat

Inna
BMW pregătește un concept spectaculos pentru Villa d’Este: primele imagini teaser au fost publicate - Photo
Noutăți
BMW pregătește un concept spectaculos pentru Villa d’Este: primele imagini teaser au fost publicate

BMW se pregătește să impresioneze din nou publicul de la Concursul de Eleganță Villa d’Este, organizat între 24 și 26 mai, pe malul lacului Como, în Italia. Constructorul bavarez a p

Inna
Nissan Micra 350SR renaște: restomod spectaculos cu motor V6 de 3.5 litri și look modern - Photo
Noutăți
Nissan Micra 350SR renaște: restomod spectaculos cu motor V6 de 3.5 litri și look modern

Pentru a celebra 23 de ani de la lansarea celei de-a treia generații Micra, Nissan a decis să reinterpreteze un proiect legendar: conceptul Micra 350SR. Inițial dezvăluit în 2003, acest prototip

Inna
Stellantis neagă o posibilă fuziune cu Renault: John Elkann clarifică situația - Photo
Noutăți
Stellantis neagă o posibilă fuziune cu Renault: John Elkann clarifică situația

Zvonurile recente despre o posibilă fuziune între Grupul Stellantis și Grupul Renault au fost oficial respinse de conducerea Stellantis. În cadrul unui eveniment organizat de Financial Tim

Inna