Bomba din Stutgart - Mercedes F800 Style Concept.

De AutoExpert   |  3 Martie, 2010

Distribuie :

Bomba din Stutgart - Mercedes F800 Style Concept.



La Detroit 2010, în ianuarie, am putut admira sculptura Mercedes Rising Car, un preview inedit al noului Mercedes CLS. Care, la Geneva 2010 , este prefigurat de un nou concept, F800 Style Concept.  Noul  F800 Style Concept este total diferit de restul modelelor din gamă sau faţă de actualul CLS , fiind foarte modern şi aducând o serie de inovaţii, mai ales în interior.
Având o lungime de 4,72 metri şi un ampatament generos, F800 Style Concept arată compact şi sportiv, dar, în acelaşi timp, deosebit de fluid şi elegant. Partea frontală şi cea laterală au un look musculos, dar farurile cu LED adoptă o formă total nouă faţă de actualele modele din gama Mercedes.
Doar stopurile le vor da motive de critică fanilor Audi, având o formă destul de apropiată de a lui Audi A4, de pildă. Însă, per total, limbajul conceptului Mercedes este coerent, dinamic şi foarte modern. Se mai remarcă jantele cu un design sobru, dar cu detalii inedite, dând impresia că roţile sunt în mişcare chiar şi când maşina stă.

Cockpitul şoferului este, parcă, o dedicaţie pentru fanii gadgeturilor: volanul are o formă inedită, ducându-te cu gândul la un joc foarte complex de maşini, în timp informaţiile sunt afişate în format digital, înlocuind complet ceasurile analogice. Consola centrală se continuă cu tunelul central şi cotiera, despărţind clar cele două locuri din faţă, dar mai important este că integrează o interfaţă evoluată COMAND System, cu un ecran tactil şi o cameră video, care înregistrează mişcarea mâinii pe acesta - imaginile sunt afişate pe ecranul din partea superioară, aproape de nivelul ochilor şoferului, într-o formă inedită: mâna apare uşor transparentă, astfel fiind vizibile comenzile şi indicaţiile de pe ecran.

La nivel tehnic, Mercedes F800 Style Concept reprezintă un adevărat laborator ecologic , fiind oferite două tipuri de grupuri motopropulsoare: hibrid plug-in sau motoare electrice fuel-cell.
În primul caz, F800 beneficiază de serviciile unui motor V6 pe benzină, cu injecţie directă, dezvoltând o putere de 300 CP, combinat cu un motor electric, a cărui putere merge până la 109 CP. Astfel, puterea totală dezvoltată de sistemul hibrid atinge 409 CP, făcând din F800 Style Concept o berlină foarte potentă: 0-100 km/h în doar 4,7 secunde şi viteză maximă de 250 km/h (limitată la 120 km/h, când se rulează doar electric).
F800 hibrid este şi responsabil cu mediul înconjurător - bateriile litiu-ion au o capacitate de 10 kWh, putând fi încărcate şi separat, de la o reţea de electricitate, aşa încât în regim urban maşina poate fi propulsată exclusiv electric, având o autonomie de până la 28 km. Utilizarea mult mai eficientă a motorului pe benzină combinat cu modulul electric duce la un consum mediu de numai 2,9 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 se cifrează la 68 g/km.



La fel ca în cazul limuzinei Mercedes S400 Hybrid, modulul electric este integrat în cutia de viteze automată cu 7 trepte, iar bateriile sunt plasate sub scaunele din spate, conferindu-i maşinii un centru de greutate cât mai coborât şi asigurând o securitate maximă în cazul unui accident.
Dotat cu tehnologia fuel-cell, Mercedes F800 Style Concept dezvoltă 136 CP şi un cuplu maxim de 290 Nm, fiind vorba despre sistemul utilizat pe seria limitată B-Class F-CELL. În F800, modulul fuel-cell este plasat în partea din faţă, iar motoul compact electric se găseşte lângă puntea spate. Maşina beneficiază de patru rezervoare pentru hidrogen, două plasate în tunelul transmisiei, dintre pasageri, iar celelalte două sub scaunele spate. Bateriile litiu-ion sunt poziţionate după scaunele spate.

Este de la sine înţeles că, în acest caz, F800 Style Concept este o maşină "zero emisii", reacţia hidrogenului cu oxigenului producând doar vapori de apă. Pe de altă parte, performanţele dinamice ale maşinii sunt mult reduse faţă de versiunea cu propulsie hibridă, dar inginerii Mercedes promit că nivelul acestora rămâne satisfăcător.

 

Recomandate:

(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing - Photo
Noutăți
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing

BMW lansează oficial noul M2 Racing, o versiune dedicată circuitului, care își va face debutul în sezonul competițional din 2026. Inspirat din modelul de serie M2, noul BMW M2

Inna
Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai - Photo
Noutăți
Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai

 Toyota anunță o investiție de 2 miliarde de dolari pentru construirea unei fabrici de vehicule electrice în Shanghai, un pas strategic menit să consolideze poziția companiei pe cea mai

Inna
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP

 Mercedes-AMG a prezentat recent o imagine teaser care anunță un nou model electric de înaltă performanță, ce va concura direct cu Porsche Taycan. Noul vehicul va fi dezvăluit oficial &

Inna
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa - Photo
Noutăți
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa

Volkswagen își reconfigurează strategia de tranziție către electromobilitate. Deși anterior anunțase că următoarea generație T-Roc, programată pentru lansare în 2026, va fi ultimul model n

Inna
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat - Photo
Noutăți
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat

 Viitoarea generație Alfa Romeo Stelvio a fost surprinsă în primele imagini neoficiale, publicate recent. Aceste fotografii provin de la un birou de brevete și dezvăluie un design exter

Inna