BMW a reînviat conceptul futuristic Garmisch! Vezi versiunea modernă a originalului dispărut acum aproape 50 de ani!

De Pavel   |  6 Iunie, 2019

Distribuie :

Compania BMW s-a folosit de ocazie și a prezentat în cadrul Concorso d’Eleganza Villa d’Este câteva concepte stilate, printre ca și modelul coupe Z4 Zagato. În acest an bavarezii pregătesc ceva cu totul special și diferit, pregătind versiunea modernă a conceptului Garmisch.

Creat de Marcello Gandini (de la Bertone), conceptul original Garmisch avea la bază modelul legendar BMW 2002 tii și a fost prezentat, în premiera, la Salonul Auto de la Geneva din anul 1970. Din păcate, mașina a dispărut imediat după debut.

Pentru că soarta originalului a rămas o necunoscută, BMW a avut dificultăți serioase în momentul în care a decis să reproducă modelul, lucru care nu a fost deloc ușurat de faptul că încă mai există câteva documente oficiale despre Garmisch.

Pentru a depăși aceste dificultăți, producătorul a creat o echipă specială, din care au făcut parte membri ai BMW Classic și BMW Group Design. Specialiștii "au trecut prin mai multe imagini din perioada originală", o mare parte dintre care sunt alb-negru și, au început să transcrie idei stilistice pe noua versiune.

Rezultatul este destul de apropiat de original, astfel că Marcello Gandini a fost cel care a tras concluzia: "Acum când văd mașina, mi-e foarte greu să o deosebesc de versiunea originală".

O apreciere foarte prețioasă, mai ales că vine din partea designerului care, de-a lungul celor 14 ani la Bertone, a lucrat la proiecte ca Alfa Romeo Carabo, Lancia Stratos Zero sau Lamborghini Miura.

Poate că Garmisch nu e tocmai o mașină frumoasă, dar rămâne un coupe în doua uși, cu o interpretare controversată a celebrei grile frontale BMW. Conceptul este echipat cu faruri acoperite cu sticlă, fante pe stâlpii de susținere C, dar și cu o mesa sub formă de fagure care acoperă luneta.

Astfel de elemente stilistice unice pot fi întâlnite și la interior, unde avem de-a face cu un volan neobișnuit și o consolă centrală cu controale verticale. De remarcat sunt și finisajele din lemn, accentele de metal sau torpedoul, în care vom găsi o oglindă de dimensiuni mari.

Dupa debutul de la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, această versiune Garmisch va face parte din colecția mărcii de la Muzeul BMW de la Munchen, Germania.

Recomandate:

Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană - Photo
Noutăți
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană

Planul Uniunii Europene de a opri vânzarea mașinilor noi echipate cu motoare pe benzină și motorină începând cu 2035 continuă să stârnească dezbateri aprinse în rân

Inna
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată - Photo
Noutăți
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată

Cu mai puțin de o lună înainte de deschiderea Salonului Auto de la Munchen 2025, Federația Constructorilor Germani de Automobile (VDA), organizatorul evenimentului, a confirmat absența

Inna
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60 - Photo
Evenimente
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60

După o absență de peste un deceniu, Volvo confirmă participarea la cel mai important salon auto din Germania - IAA Munchen 2025. Constructorul suedez nu doar că va expune cele mai recente modele

Inna
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute - Photo
Noutăți
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute

Ford își ajustează planurile privind viitoarele modele electrice din segmentul pick-up și utilitare, după ce cererea pe piață s-a dovedit sub așteptări. Producătorul american își va concen

Inna
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației - Photo
Noutăți
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației

În timp ce majoritatea modelelor auto pierd din popularitate pe final de ciclu de producție, Audi RS6 Avant sfidează orice regulă a pieței. Divizia Audi Sport, responsabilă exclusiv de mode

Inna