Bentley începe să piardă din exclusivitate. Adoptă versiunea diesel pe Bentayga

De Redactor AE   |  22 Septembrie, 2016

Distribuie :

De-a lungul celor aproape 100 de ani (97 mai exact), producătorul britanic de automobile de lux a rezistat celor mai înalte tentaţii de a-şi transforma maşinile într-un simplu produs al departamentului de marketing şi totuşi, iată că pe sfârşitul acestui deceniu, Bentley cedează. Nu doar că a lansat un SUV, dar l-a şi echipat cu un motor diesel.

La prima vedere nu vei vedea nimic ieşit din comun, în special dacă te numeri printre adepţii teoriei de eficienţă, consum redus, şi multe alte chestii eco şi iefitne. Însă pentru un brand care s-a văzut mai tot timpul deasupra tuturor, acest pas este unul care bate în retragere. Orice nu s-ar spune, dar este prea dificil la ora actuală să te menţii în top fără variaţii pe placul tuturor clienţilor. Astfel că şi Bentley "se prostituează" şi vrea să devină mai accesibil.

Cel mai penibil îmi pare faptul că noul Bentayga, pe motorină, este un Audi Q7 îmbrăcat la patru ace. SUV-ul foloseşte aceeaşi platformă şi acelaşi motor, iar majoritatea componentelor sunt împrumutate fie de pe Porsche Cayenne fie de pe Q7, iar unele dintre ele se vor regăsi şi pe Touareg. Deci să vorbim despre o oarecare exclusivitate care să merite un preţ de peste 200.000 de euro este total absurd.

Dar, aşa cum "vulpea strugurii care nu îi poate ajunge spune că sunt acri", noi îi vom lăsa pe cei cu bani să decidă dacă merită SUV-ul englezilor această investiţie sau nu. Cu siguranţă că cei 429 de cai putere şi 900 de Nm de cuplu motor, disponibili încă de la 1000 rpm, nu vor lăsa pe nimeni indiferent, ca şi consumul de fapt, declarat oficial la 7.9 litri în regim mixt. Impresionante sunt şi performanţele, Bentayga reuşind să accelerez de la zero la prima sută în doar 4.8 secunde. Totuşi viteza maximă are de suferit, şi nu urcă la limita maximă de 300 km/h ci doar la 270, cu 20 mai mult decât un "banal" Audi SQ7 TDI. Pentru mine însă, tot banal rămâne. Terbil de performant dar...lipsit de orice farmec.

În rest, să vorbească pozele pentru noi.

114788l 150696l 168784l 192293l 227942l 229196l 273506l 417432l 419982l 428168l 452479l 656534l 907758l 984705l 986744l

Recomandate:

BMW a dezvoltat noi aplicații pentru posesorii de mașini M. Sunt 3 în total și îți afișează date importante - Photo
Noutăți
BMW a dezvoltat noi aplicații pentru posesorii de mașini M. Sunt 3 în total și îți afișează date importante

Posesorii modelelor BMW M vor primi trei aplicații noi, prin care vor putea monitoriza anumite date dinamice, pentru curse de drag racing și chiar un canal de entertainment. La momentul actual, a

Inna
Rimac apreciază primii săi susținători și le creează o ediție cu adevărat spectaculoasă a hypercarului electric Nevera - Photo
Noutăți
Rimac apreciază primii săi susținători și le creează o ediție cu adevărat spectaculoasă a hypercarului electric Nevera

Rimac duce ideea de exclusivitate la un nou nivel prin lansarea unei serii extrem de limitate pentru hypercar-ul electric Nevera R. Noua versiune, denumită Founder’s Edition, va fi produsă &icir

Inna
Hyundai pregătește un gigant electric. Cel mai mare EV al mărcii debutează în 2026 - Photo
Noutăți
Hyundai pregătește un gigant electric. Cel mai mare EV al mărcii debutează în 2026

Hyundai a stârnit interesul publicului după ce a publicat prima imagine teaser cu un viitor model electric aflat în pregătire. Noul vehicul va deveni cel mai mare automobil cu propulsie el

Inna
A lovit un Jaguar și a părăsit locul accidentului. Poliția a prins făptașul care riscă închisoare de până la 5 ani - Photo
Accidente
A lovit un Jaguar și a părăsit locul accidentului. Poliția a prins făptașul care riscă închisoare de până la 5 ani

Un accident rutier a avut loc ieri, în sectorul Râșcani al capitalei. Potrivit oamenilor legii, un bărbat, fiind la volanul unui Volkswagen, a lovit un Jaguar parcat. Ulterior, bărbatul a

Inna