Audi prezintă noul e-tron GT! Supercarul electric înfrățit cu Porsche Taycan

De Pavel   |  10 Februarie, 2021

Distribuie :

Așa cum au și promis, cei de la Audi își extind gama de modele full electrice, iar cel mai proaspăt reprezentat al familiei este noul e-tron GT. Constructorul îl numește un ”GT al viitorului”, acesta fiind și primul EV al mărcii care va fi asamblat în Germania, la uzina Neckarsulm.

La capitolul design, menționăm un caracter sport al caroseriei coupe cu patru uși, care se impune printr-o serie de elemente specifice precum: farurile LED ( Matrix LED sau Laser fiind opționale), grila Singleframe finisată în culoarea caroseriei, dar și jantele cu diametrul de 21 inch. La posterior observăm stopurile unite cu o bandă LED, un eleron activ și un difuzor mare de aer.

Dacă sunteți curioși de gabaritele noului model de la Audi, aflați că acesta oferă o lungime de 4.990 mm, lățime de 1.960 mm, înălțime de 1.410 mm și un ampatament egal cu 2.900 mm.

Sportivitatea modelului poate fi observată și la interior, acolo unde Audi a pregătit scaune față sport cu o poziționare foarte joasă, iar bancheta din spate este neaștetat de spațioasă și potrivit constructorului poate găzdui chiar și pasageri adulți. Acest lucru se menționează din motiv că toate sedanurile coupe au mari corigențe la acest capitol.

Lista standard de dotări de la interior include sistemul Audi Virtual Cockpit Plus, cu display de 12.3 inch pentru instrumentarul de bord și un ecran de 10.1 inch pentru sistemul multimedia. Tot aici menționăm prezența comenzilor vocale, hotspot Wi-Fi, un sistem de navigație cu funcții specifice modelelor electrice precum locația stațiilor de alimentare.

Noul Audi e-tron GT este oferit clienților în două variante: e-tron GT quattro și RS e-tron GT. În primul caz, sistemul de propulsie dezvoltă un total 476 CP și 630 Nm cuplu, iar cu funcția Launch Control activată, șoferul are la dispoziție 530 CP pentru un timp de 2.5 secunde. În aceste condiții, e-tron accelerează de la 0-100 de km/h în 4.1 secunde, iar viteza maximă este de 245 km/h.

Audi RS e-tron GT are de oferit 598 CP și 830 Nm. Puterea crește la 646 CP cu funcția Launch Control activată, caz în care prima sută de kilometri pe oră este atinsă în doar 3.3 secunde. Viteza de top este limitată la 250 km/h.

Ambele variante primesc tractiune integrală electrică quattro și o transmisie cu două trepte. Șoferul are la dispozitie patru moduri de rulare: Comfort, Efficiency, Dynamic și Individual.

Sistemul de propulsie electric este alimentat de o baterie Litiu-ion cu capacitatea netă de 85 kWh, poziționată între cele două punți. Astfel centrul de greutate este mai coborât iar distribuirea masei este aproape perfectă, fapt ce sporește manevrabilitatea.

Bateria poate fi alimentată la stații rapide cu până la 270 kW, caz în care Audi promite că pentru încărcarea bateriei de la 5% la 80% sunt necesare 23 de minute. Producătorul declară o autonomie de 488 kilometri, valoare calculată cpnform ciclului WLTP. 

Suspensia adaptivă este opțională pe versiunea e-tron GT quattro, dar clienții care optează pentru un RS e-tron GT o primesc standard. Direcția integrală, care virează și roțile spate, sau frânele cu discuri carbon-ceramic sunt opționale pentru ambele variante.

Noul Audi e-tron GT vine și cu o listă generoasă de sisteme de asistență unde Audi Pre Sense Front și Pre Sense Basic sunt standard, iar Night Vission Assist, Surround View Cameras, Adaptive Cruise Control și Park Assist Plus pot fi bifate pe lista de opționale.

Debutul comercial este programat pentru primăvara acestui an. Noul Audi e-tron GT quattro pornește în Germania de la 99.800 de euro, iar versiunea RS e-tron GT pleacă de la 138.200 de euro. 

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

 

Recomandate:

Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret - Photo
Noutăți
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret

Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Cel puțin, acest subiect a fost discutat dintre oficialii Toyota și rivalii de la Nissan. Amintim că, anterior, Nissan negocia cu Honda, în privința unei fuziu

Inna
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice - Photo
Noutăți
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice

Volkswagen va renunța la prefixul "ID" din numele modelelor electrice. Se pare că modelele cu zero emisii vor obține nume "normale", nu doar o combinație de lidere și cifre. 

Inna
Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km! - Photo
Noutăți
Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km!

Nissan aduce înapoi, în Europa, un nume cunoscut din gama sa compactă, Micra. De data aceasta, modelul vine cu o transformare completă: este 100% electric și construit pe aceeași plat

Inna
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP - Photo
Noutăți
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP

Toyota a prezentat oficial noua generație RAV4, care marchează o schimbare semnificativă pentru piața europeană: este primul RAV4 vândut exclusiv cu propulsie hibridă. După peste 15 milioane de

Inna
Testarea tehnică, din 1 iunie, va decurge conform unui nou regulament - Photo
Noutăți
Testarea tehnică, din 1 iunie, va decurge conform unui nou regulament

Inspecția tehnică periodică va fi efectuată mai rar. Un proiect în acest sens a fost aprobat, anul trecut, de Guvern. Prin urmare, pentru autoturismele private, inspecția va fi efectuat

Inna
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină - Photo
Noutăți
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină

Honda a anunțat o modificare majoră a strategiei sale privind electrificarea. Producătorul japonez va reduce semnificativ investițiile planificate în dezvoltarea de vehicule electrice (EV), scăz

Inna