Audi A1 – lansare oficială

De AutoExpert   |  12 Februarie, 2010

Distribuie :

Audi A1 – lansare oficială



Audi a mai avut o tentativă de a face un automobil de clasă mică, Audi A2, dar și-au dorit să o dea uitării cât mai repede posibil. A apărut în 2007 astfel proiectul Metroproject Quattro pe care l-au prezentat oficial în Tokyo.
Întruchiparea finală nu a pierdut specificațiile și nici farmecul conceptului, având un gabarit similar și aceeași ramă superioară a caroseriei într-o culoare distinctă. Grila s-a schimbat însă și are forma puternică specifică a lui Audi A8. Impresia de forță este accentuată și de farurile foarte arcuite, cu o rețea incisivă de LED-uri care au lipsit până acum din acest segment, majoritatea modelelor echivalente mergând pe teme retro.

Cu o lungime de 3.95 metri, acest model, deși în multe rânduri a fost ațintit către MINI Cooper, este mai lung chiar și de cât Clubman, având însă cam aceleași dimensiuni ca și Citroen DS3, dar fiind mai mic decât Alfa Romeo Mi.To.

În interior acest model , spre deosebire de concurență, mizează pe calitatea materialelor în locul fanteziei. Formele nu sunt așa de îndrăznețe, A1 mergând pe o sportivitate ceva mai sobră. Există însă și detalii foarte interesante cum ar fi comutatoarele sistemului de climatizare care aduc cu cele de la R8. La capitolul dotări interioare putem aminti sistemul MMI în care sunt integrate toate funcțiile digitale ale mașinii, plus un mod de iluminare a habitaclului foarte elegant.

Motorul de bază va fi un TFSI de 1.2 litri ce dezvoltă 86 CP, iar în așteptarea lui S1, propulsorul 1.4 TFSI de 122 CP este vârful de gamă. Ceea ce înseamnă destul de puțin, dacă luăm în considerare că rivalii au motorizări mai viguroase oricum, fără să le luăm în calcul pe cele cu pretenții de hot hatch. Dinamic se va distanța de verii săi Polo, Ibiza sau Fabia, având un sistem ESP cu un mod mai permisiv Sport și diferențial electronic pentru toate versiunile. Transmisia cu dublu ambreiaj S Tronic va fi opțional pentru întreaga plajă de propulsoare.



În materie de economie unitatea 1.6 TDI își spune cuvântul, cele două versiuni de 90, respectiv 105 CP în combinație cu masa de 1.045 kg și sistemul Stop&Start anunțându-se foarte cumpătate. Acest aspect cam contrastează însă cu prețul, Audi A1 pornind de la 16.000 de euro. Mezinul Audi este printre cele mai scump modele din clasă, fiind considerabil mai costisitor decât Citroen DS3 (15.400 euro), Alfa Romeo Mi.To. (15.200 euro) dar mai ieftin ecât emancipatul MINI One (preț de bază pe aceeași piață de 16.450 euro).

Via promotor.ro

 

Recomandate:

Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna